Однією з головних проблем столиці була і залишається паркування: заставлені машинами тротуари, затори та ускладнений пошук місця для авто в центральній частині міста – все це наслідки критичної нестачі парковок. У той час, як у розвинених європейських країнах організацію "автомобільного простору" вже давно оцінили паркувальні майданчики, що складаються з кількох рівнів, таким досвідом оптимальної модернізації поки що не може похвалитися навіть столиця України. Та незабаром подібний надсучасний об’єкт може з'явитися на головній вулиці Києва – Хрещатику. А пов’язана ця ділянка з ім'ям колишнього міністру освіти часів Януковича Дмитром Табачником. Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Оренда 15 соток "елітної землі" закінчилася у 2015 році
Про ласий шматок землі в самісінькому центрі Києва, яким вже 4 роки поспіль заробляють "бізнесмени парковки" розповів один депутатів Київради в ході Постійної комісії з питань транспорту, зв'язку та реклами, що відбулося 22 травня в столичній мерії.
"Протягом 2 років я намагаюсь встановити законність облаштування паркувального майданчика за цією адресою – Хрещатик, 5. Із тих відповідей, які я отримав, я роблю висновок, що договір оренди, яка належить на праві комунальної власності громаді Києва, закінчився ще в 2015 році. Ця земельна ділянка, розміром 15 соток, була призначена для обслуговування будівництва монстра, яке товариство "Грааль" намагалося звести за цією адресою, буквально біля готелю "Дніпро"", – розповідає депутат Київради Ігор Мірошниченко.
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Як відзначив Ігор Мірошниченко, на цьому майданчику щодня паркуються автомобілі та стягується оплата з відвідувачів.
"Згідно з інформацією "Київтранспарксервісу", у них немає жодних договірних відносин із компанією, ФОПом, який веде підприємницьку діяльність із надання послуг паркування. Таким чином, у мене є чітке усвідомлення того, що на центральній вулиці Києва підприємці ведуть незаконну діяльність і отримують неправомірну вигоду, з якої жодної копійки очевидно в бюджет "Київпастрансервіс" не надходить", – зазначає Ігор Мірошниченко, звернувшись до членів комісії.
"Рейдерський віджим" Табачника – в серці Києва
До обговорень долучилися й інші учасники комісії – один із депутатів розповів про тісний зв'язок цього місця з екс-міністром освіти.
"Всім відомо, що ця ділянка напряму пов’язана з ім'ям найбільшого в світі українофоба і одночасно колишньому міністру освіти Дмитру Табачнику. Нажаль, такі казусні речі трапляються в історії України. Він намагався у рейдерський спосіб віджати приміщення за адресою Музейному 2-А чи 4-А – там пожежі почались і так далі", – розповідає депутат Київради Сергій Харчук.
В ході обговорень були розглянути потенційні варіанти можливих перевтілень цих 15 соток.
"Я вважаю, що в Києві потрібно починати європейську практику – будівництво муніципальних паркінгів, яких поки що немає жодного в столиці. Такий паркінг міг би вирішити проблему в центрі міста, та вулиці Хрещатик включно. Ми маємо зробити кроки, щоб зупинити незаконну підприємницьку діяльність, а з іншого боку не зменшувати кількість місць і можливостей для паркування, а зробити так, аби комфортним, вигідним місту і приносило прибуток. Тому безперечно, що місто має взяти під контроль цей майданчик", – підкреслює депутат Київради Ігор Мірошниченко.
Як відзначив Ігор Мірошниченко, у якості одного з потенційних варіантів розглядалося облаштування зеленої зони, яка би продовжувала бульварну частину на Хрещатику до готелю "Дніпро". Однак, відповідне звернення Департамент земельних ресурсів відповів, що цю ініціативу не підтримує, тому що ця ділянка знаходиться під твердим покриттям.
"На облаштування зеленої зони місто витратить значну суму коштів – ефект від цього буде менший, аніж у разі облаштування паркувального майданчику не для 10 – 20 автомобілів, а для кількох сотень. Я вважаю, що підземний і наземний паркінг побудувати та облаштувати можна було б у стилі вулиці Хрещатик і це реально було б європейською світовою практикою. Якщо Київ є туристичним містом, то ми маємо створити умови для туристів, зокрема і тих, хто приїжджає на Хрещатик – мають бути офіційні місця для паркування", – відзначає депутат Київради Ігор Мірошниченко.
Одна з ідей – багатоярусна парковка з арт-зоною та рослинами
Під час обговорень пролунали й інші, більш креативніші ідеї.
"Я сподіваюся, що в Кремлі пану Табачнику дуже комфортно і добре, тому вважаю, що Київ може зробити дуже футуристичну штуку і дивувати іноземців. Ми могли б оголосити Міжнародний відкритий інвестиційний конкурс, провести спільне засідання з питань економіки, зробити там багатоярусну парковку, а нагорі створити зелену зону. Отже, ми поєднаємо об’єкти корисні, функціональні з якимись елементами стріт-арту, зеленими зонами, можливо, з елементами архітектури", – підкреслює депутат Київради Сергій Харчук, запропонувавши внести це питання на одному з найближчих засідань.
Втім, казати про зовнішній вигляд та рівень комфортабельності потенційного паркувального простору ще зарано – спочатку потрібно повернути землю.
Ігор Мірошниченко запропонував створити робочу групу, яка вже найближчим часом могла б розслідувати законність діяльності ФОП про надання паркомісць за цією адресою. Пропозицію одноголосно підтримали усі члени постійної комісії, тож невдовзі процес розпочнеться.
Наступним кроком вже має стати розробка проектів рішення, які дозволять на рівні Київради ухвалити створення першого муніципального паркувального простору в столиці.
Раніше Знай.ua писав про перший законопроект Зеленського: деталі документа.
Також Знай.ua повідомляв про те, що корупційні скандали Кличко намагається прикрити співпрацею з Лейпцигом: до розробки Генплану долучаться німці.