Однією з найрезонансніших подій останнього півріччя стало остаточне відвойовування в судових залах справедливих цін на комунальні послуги. 20 грудня 2018 Апеляційний суд міста Києва за позовом Всеукраїнської громадської організації "Спілка власників житла України" визнав незаконним розпорядження Кличка, яким він одноосібно 1, 5 роки тому вдвічі підвищив тариф на утримання будинку та прибудинкової території. За цей час, внаслідок незаконного розпорядження мера міста, понад 1 млрд грн грн мешканці столиці віддали з власної кишені. Проте, за весь цей час кияни так і не побачили жодних кроків щодо владнання цього питання. А доповідь керівництва профільного Департаменту стала яскравим тому доказом. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

З боку профільного Департаменту – нахабне ігнорування

Питання надання інформації про виконання рішення Київради від 15 листопада 2018 року № 47/60-98 в ході засідання тривало більше години. Проте, час пішов не на обговорення кроків оптимізації кричущого стану сфери ЖКХ та виведення чітких схем формування платіжок киян. Як раз навпаки – в наслідок фактично повного ігнорування важливих питань директора Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА, в залі здійнялася "вибухова хвиля" критики.

Цей проект був реалізований більш ніж 2 тисячами киян ще в жовтні, але дуже довго йшов до зали засідань КМДА.

Популярні новини зараз

Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію

Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі

Гороскоп на тиждень 25 листопада – 1 грудня для всіх знаків Зодіаку: Львів обдурять, Овни витратить сили, а Водолії мають слухати себе

Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо

Показати ще

Серед конкретних вимог було 3 головних позиції: проведення в 2-місячний термін публічного обговорення розпорядження КМДА про встановлення нових тарифів ЖКХ, публікування звіту про контроль відповідних питань мінімум раз на квартал та в 6-місячний термін (а це до 15 травня) надання комплексної програми принципового підвищення якості послуг з утримання будинків та прилеглої території.

Та, як виявилося, за весь цей час керівництво профільного Департаменту не зробило навіть спроби просунутися хоча б в одному з аспектів.

"6 липня минулого року було визнано протиправним та скасовано розпорядження Київської міської адміністрації про встановлення тарифів та структури тарифів. Так само рішення окружного адміністративного суду залишено без змін (постанову від 20 грудня 2018 року). Втім, наразі відсутній легітимний механізм обговорення з громадськістю прийнятих нормативно-правових актів – це можливо лише щодо проектів актів", – таку картину описав на початку доповіді директор Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА Дмитро Науменко.

Та й далі не вдалося почути про позитивні зрушення у цьому напрямку – зокрема, і основного питання контролю якості наданих послуг.

"На даний час послуга з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій законодавчо не передбачена, тому розроблення комплексної програми принципового підвищення якості послуг є неможливим. До моменту обрання співвласника домоправителів багатоквартирних будинків контроль здійснюється інспекцією самоврядного контролю. Результатом цього контролю в 2018 – 2019 роках є проведення понад тисячі перевірок (по 4 – 5 на день) та були зроблені перерахунки на 44 млн грн, 11 млн з яких – в цьому році", – зазначив Дмитро Науменко.

На таку "голу" промову відреагував голова Постійної комісії, вступивши із директором профільного Департаменту в гучну дискусію.

"Виступаючі кажуть, що немає інструменту, завдяки якому можна проводити консультування з громадськістю, яке має проводити КМДА. Але більшість із присутніх були 23 квітня на громадських обговореннях щодо стану тепломереж, обслуговування житлового господарства тощо. Це означає, що інструменти є – немає бажання їх реалізовувати", – наголосив Володимир Бондаренко.

Варто зазначити, що рішення суду підкреслює, що найголовнішим "проколом" в розпорядженні є відсутність економічного обґрунтування тарифів. А, у зв’язку з цим, просто неможливо встановити їхнє походження.

Саботування та спускання на гальмах

Як наголосив голова Постійної комісії після почутого, зараз певні посадовці шукають будь-які підстави, аби не звітувати – кажуть, що, в принципі, непогано, що Управління самоврядного контролю розміщує періодично звіт лише на Фейсбуці.

"Складається таке враження, що йде саботування цього рішення. А найголовніше, виходить, покращення житлових умов може бути лише завдяки тому, мешканці будинку виберуть собі гарного управителя? Тоді виникає питання: а навіщо нам взагалі Департамент ЖКХ? Цей проект рішення ініціювався громадою і знаходиться на контролі громади – комісія тричі підтримувала його під час розробки, на сесії підтримували. І невже ми допустимо, що чиновники спустять на гальмах таке важливе для Києва рішення?", – підкреслює депутат Київради Володимир Бондаренко.

Не витримали цих довгих промов "ні про що" й інші члени комісії.

"Протягом багатьох років наша комісія не перетворювалася на майданчик гучних виступів – ми цього собі не дозволяли. У нас робочі процеси, а не приведені камери, красномовні виступи. І хочеться, Володимире Дмитровичу, щоб не було популізму, а не щоб ця зала стали майданчиком для чийогось гарного виступу і потім транслювалася у виданнях. Я просив би, щоб ми такі популістичні речі у майбутньому на комісію не допускали, тому що це розмова ні про що", – звернувся до Володимира Бондаренка секретар Постійної комісії.

"Кидалово" приватних компаній та відсутність обґрунтувань

Після провальної промови директора Департаменту житлово-комунальної інфраструктури із серією відмов та ухилень члени комісії перейшли до суті питання.

"В місті має з'явитися ринок управителів – щоб знайшлися компанії, які можуть і хочуть управляти будинками. Зараз же ситуація вкрай критична – приватні ЖЕКи відмовляються і кидають людей напризволяще, тому що це не вигідно. Щось Київрада пропустила і з реформою сталося щось не так. Необхідна фахова дискусія з тими компаніями, які покидали будинки, аби зрозуміти, в чому саме полягає проблема "розколу"", – відзначив секретар Постійної комісії.

Наразі в столиці список поповнився 12 будинками, які покинула приватна керуюча компанія по закінченню строків угоди.

"Є люди, які експлуатують дійсно біду, дуже поганий стан будинків і, в цілому, неякісне надання послуг для того, щоб просто на цьому заробляти політичні дивіденди. Замість того, аби знайти причину та робити суттєві кроки до вирішення проблеми, ми перекошуємо ситуацію у популістичне ставлення. Керуючі компанії зобов’язані надавати економічні обґрунтовування підвищення тарифів – по кожному пункту та шляхів, куди спрямовуються кошти. Люди мають це знати, тоді і не відмовлятимуться від сплати у разі підвищення тарифу", – підкреслила депутат Київради Наталія Манойленко.

Проте пропозиція Наталії Манойленко залучитися до реальних робочих груп щодо виведення економічного обґрунтовування та виявлення покрокових етапів до втілення мети покращення надання послуг на засіданні так і не була висунута. Члени комісії домовилися поки лише про проведення колективної зустрічі усіх сторін цього конфлікту.

Про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.

Раніше Знай.ua писав, що Кличко поставив життя тисяч людей під загрозу: "скляний" міст ніхто не перевіряв і не прийняв в експлуатацію.

Також Знай.ua повідомляв, що в центрі Києва виявили "паркувальний бізнес" екс-міністра часів Януковича: на Хрещатику – 15 соток.